aku dalam kategori anak manja ker ?

aku hidup sederhana c:
 dia orang ada DSLR , aku just Olympus c:
sekarang ni budak makin maju dengan DSLR aka kamera besar .. and kamera tu macam lambang kekayaan la kot .. ceewwahh .. tapi betul kalau orang nampak orang tu pakai kamera DSLR tu jer mesty pikir .. "e'eh budak tu mesty anak orang kaya" .. tapi aku cuma pakai kamera yg akak aku bg kat aku .. dan sekarang milik aku .. Olympus .. murah jer .. asal kan function nyer sama .. boleh amek gambo and boleh diupload and di edit gambar ..

dia orang ada lappy , aku just komputer c: 
tiap kali aku pergi sekolah mesty bebudak ni pegang lappy masing2 .. kekadang ada jugak la kan aku rasa macam jeles yg melampau ..sebab hampir semua bebudak dalam kelas aku tu ada lappy .. kang kalau aku nak minx parent aku .. nanty sampia ke tua pun belum tentu boleh sentuh benda alah tu .. ala lagi pun yg ada lappy tu .. sebab bantuan sekolah .. alah yg program 1netbook tu .. ramai juga la yg dapat .. memang sentap mek bile dapat tau ramai yg dapat .. nak jer aku ugut cekgu2 kat situ ...and aku cuma pki komputer je .. x nmpak maju la kan .. miskin jerr ..

dia orang ada kereta , aku just motor c:
aku teringin sangat nak bawak kereta .. x esah la apa2 jenis sekali pun asal kan kereta .. jangan kereta sorong .. dah melampau ko punya loyar buruk yer ,, sebab aku tengok ramai gak ler budak kola aku .. speacially chinese .. siap bawak kereta pi kola .. perghh .. jeelesss sungguh mek dibuat nya .. akak sedara aku pun pi kola naik kereta .. Kancil ,, sama sekolah dengan aku la kan ,., tapi memang best kalau ad kereta sendiri ,, betul aku cakap .. boleh pi mne2 .. cam kawan aku .. pi BP ,, best nyer ,, aku cuma ada motor jer .. itu pun motor ayah aku .. cepat giler bocor .. yla yg naik nyer pun besau2 ,, x pelik la kalau cepat pancit the pas tu bocor terus kan ?? and cuma boleh jalan kat kg jer .,, nk kuar naik parent ..

 dia orang dah kerja , aku just duduk rumah c:
x pelik la kan kalau dia orang boleh beli memacam ,, sebab dia orang dh keje ,, so aku rasa macam jeles jugak la kat situ ,, sebab aku nak try jugak pegang duit sendiri .. aku tak tau nak cari keje kat ner ,, at come to think of it ,, buat apa aku keje ,, aku boleh minx parent aku duit ,, paling minimum pun 50 seminggu la .. cukup la tu ,, kawan aku tu . siap duit gaji keje kat kedai makan ,, 200 lebih .,. perghh .. kayo la ko!!

dia orang boleh main guitar , aku just blogging c:
ada pernah geng aku buat persembahan akhir tahun kat sekolah ,, dia orang main gitar and nyanyi2 la kan ,, lagu YUNA "dan sebenarnya" ,, memang syiokk giler tengok die orang main gitar tu ,, macam dah boleh jadi SUPERSTAR !!! die org men dalam kelas ,, aku tengok jer ,, yela tumpang glamour la kan ,, nama geng ,, and aku ni ddk depan komputer je ,, blogging je la keje aku ,, tapi x dapat duit aww keje ni ,, haha ,, tapi sebenornye .. boleh dapat duit .. tapi nanty kene daftar kat paypal la .. kne ada card credit .. aku nak pinjam mak aku punya ,, melenting dy nanty ,..

dia orang minat indie band malaysia , aku just gothic-rock band c:
aku bukan nyer x minat band malaysia ni .. tapi just boring .. lagu nyer kebanyakan nyer cinta ,,
memuja orang jer tau nyer ,, boring la ,, kalau artis luar negara tu banyak genre lagu .. rock , goth , screamo and lain2 , tu yg best tuh ,, banyak pilihan .. tak ler macam kat malaysia ni .. cinta . cinta dan CINTAAA jer !!! boring ,, sebab tu ramai yg jiwang2 ,, selekeh ,, sorry not interested ,, contoh band yg aku minat ialah Evanescence ,, truly amazing ,, suara dia . memang best . and ahli dia pun best gak ,, 

dia orang stylish , aku just aku c:
aku tengok aku sorang jer yg memang tk kesah akn pasal style2 ni ,, makna nyer buta style la kan ,, sebab aku mmg x suke .. orang kalau nak berkawan dengan aku biar tengok dari apa yg aku tunjuk . x nk la terlalu judge mental ,, sebab ramai kengkawan aku pandai mengena kan pakainan die orang ,, kalau aku asal pakai ,, tapi ada masa nyer aku terpaksa sorok kan diri aku jugak ,.. aku lebih suka jadi invisible ,, tapi x boleh orang senang tengok aku ,, sebb aku ni bulat la kan .. (klu korg maksud aku apa)


1 comment:

Kak Amy said...

JAdi diri sendiri lagi better dari jadi orang lain..

p/s: salam kenal singgah dan follow sini, jemput ke SR ye..

PUSH