aku selalu dikritik+dihina+dijatuhkan . . .



*sigh .. susah nak lari dari kritikan orang lain ,.. 
lagi-lagi pula orang yang kritik kita tu .. sekelas + sepejabat + serumah dengan kita ,,

dalam hidup aku ..
[mula tahun 2011]
aku sentiasa dikritik+dihina+dijatuhkan ...aku pun tak tahu kenapa dia orang buat kan aku macam tu .. hina sangat ke aku ni sampai dihina dengan kata-kata yang menyakit hati ..
aku ada kawan yang suka mengkritik .. senang cerita separuh dri kelas aku semua nya mengkritik aku .. aku rasa selagi aku hidup dekat dunia ni .. selagi tu la dia orang akan menjatuhkan aku dengan kata-kata yang pedas + menyakit kan hati ..

yang sedih nya .. aku anggap dia orang semua kawan baik + sejati .. tapi aku tak tahu la kalau dia orang anggap aku ni musuh ketat .. kadang-kadang aku cuba nak berbaik .. ada sahaja kata-kata yang menjatuhkan semangat aku ni .. dia orang selalu membuat aku nak menitis kan air mata ..
tapi aku tahan ,. dan setiap kali aku dikritik ada sahaja orang lain yang menyokong kata-kata dusta + fitnah dia orang terhadap aku .. dan tiada sesiapa di belakang aku untuk beri semangat ,,
tapi dia orang hanya memberi gelak ketawa dan sindiran yang pedih + menyakitkan hati ..

susah aku nak tutup mulut dia orang supaya berhenti .. tapi aku tak kuat .. dia orang ramai ..
aku hanya seorang .. sejak aku diperbuat begitu oleh dia orang .. aku rasa diri aku semakin kecil + tiada semangat .. mungkin ni cara dia orang nak membodohkan aku . dan ia berhasil .. 
result peperiksaan aku 1 + 2 + half year + 3 ,.. memang teruk ..,.
and result dia orang lebih bagus dari aku ..


mungkin dia orang cemburu dengan aku ..

8 comments:

Abdul Hadi said...

Mmg.. pnghinaan sudh mnjdi mknan msyarkt kita.. sma spt sya.. sya d hina.. idup sya d prhatikn supya blh utk d jdkn bhn cerita.. mgkin krana sya org ssah, tiada rupa dn tak brjaya mcm mrka.. d sbbkn kslhan kecil sya prnh d maki dn d marahi... sma spt yg d luahkn sya blh d katakn sudah putus asa utk bngun smula... ntah lh...

Anonymous said...

Bunuh diri jew la....kerana tuhan tak kan merubah sebelum kita berubah...aku rasa tuhan tak pernah kasihankan aku....tuhan tak sayang aku...dia sayang ada orang yang tertentu jew kot...

brader.. said...

relek r....cool jer...cari tmpat bru yooo...

Anonymous said...

Bedose sgt ckp mcm tu..kte ni bcakap bia dr sudut positif..tuhan maha sempurna apa hak kita nk ckp mcm tu..sy seniri da bnyk sgt xperience mnde mcm ni..tuhan bg sbb nk suh kte btmbh kuat..tula care tuhan tunjuk ksh syg dan berbicara dgn kte...

Anonymous said...

hmm nasib ko mcm aku..dekat sekolah..aq kawan adew..tapi dalam kelas aq ashik dikutuk jew..cikgu pulang mcm x sukew dengan aku..bila orang cari pasal..aq bergadoh cikgu ashik nak salahkan aku...kenapalah terjadi dekat aq mcm ni

shakir@info said...

salam .nasib aku pon sama mcm ko jgak .aq dibuli ,dihina,dipijak .perkara ni terjadi ketika aq di sek men agama .result aq memang terokk .dr pmr smpai spm .fikiran aq tergnggu dgn ejekan dan dihina ..so xley nk tumpukan pd plajaran .mak ayah aq xtaw .aq malu nk cerita kesah dulu pd mereka sbb aq anak yg sulong ,xley jd lembut ..tp apakan daya .smpai skrang tiap2 malam dok pk mcm mna nk lupakan perkara tu .smpai skunk aq masih dok jd blur n bodo ..semakin lama semakin jd pengecut .xtau la nk ckp cmna g dah ..kecewa sgt2 .tp aq xkan biarkan .aq akan berubah dr sikap tu mnjadi normal semula

Anonymous said...

Aq pon pernah kena mcmtu..sering dihina oleh kawan2..aq kena hina Dr sekolh rendah sampailh sekarang...cikgu pon mcm x suka dgn aq mungkin aq nie memalukan kot...APA yg aq buat sbar jerr...semuatukn dh tertulis and saya redha..BIARLH KITA HINA DIMATA MANUSIA TPI TAK HINA DI MATA ALLAH..kita kena ingat dunia nie sementara je..

Mister L said...

simak https://youtu.be/Ald07d_mTzE
semoga membantu

PUSH