motor abes minyak derrrhhh



omg .. cerita ni berlaku malam sabtu hari jumaat lepas minggu ni ..
setiap malam tu aku akan pergi tuisyen at rumah sorang cikgu ..
dia mengajar kat sekolah agama dekat jerk dengan rumah aku ..
sekampung la .. kat lorong batu 18 ...

aku selalu pergi dengan kawan aku .. naik motor .. apa lagi rempit arhh ..
cehh tak la .. tak kan la aku nak rempit .. motor ayah aku tu .,., nak je kena penampor percuma ..
orang mintak tanda tangan kat kertas ,.. ni kang tetibe je dapat kat muka ..
nah ambekk ko !!!

malam tu aku tak pergi terawih .. bab tuisyen la kan .. memang malam tu jerk ku skip ..
malam-malam lain ..urmmm ,, ikut mood la ..
hihihihi ...

so after je habis tuisyen .. aku dengan kawan ku pun balik ..
masa nak keluar dari kawasan cikgu tu je .. aku dah press motor giler-giler baby !!...

pas tu aku slow ..and bagi signal nak belok la kan ...
tetibe aku nak tukar gear tu .. time aku nak press .. 
motor aku mati !!!
giler x giler kan ...

at the same time gak .. motor kawan aku pun mati gak.. 
adoyai .. dah kiteorang stop ..selamat dah masuk kawasan kanpung ,kalau masih agi tepi jalan raya ..
apa tak penat aku nak heret motor ke kawasan kampung ..
so aku ingat kan nak call parents aku .. dah nak dekat dah ..asal la ko mati motor !!
tapi bateri handphone aku low .. same mati dengan motor aku ni...
aku fikir bangang betul !!!
tapi ni semua ujian dari ALLAH , di bulan puasa ni .

so dah masa tu dekat depan kampung ..
aku pun tolak motor aku sampai ke rumah ,,,
yang kawan aku ni pula mulut macam *censored
dia sengaja cakap benda-benda yg menakutkan kat aku .. tapi memang masa motor aku dah mati tu aku dah seram + takut + nak terkentut ..
dia pula makin menakut-nakutkan aku lagi .. so dah smpai satu simpang .. aku belok kanan . dia belok kiri ..
masa untuk kami berpisah .. aduyai .. makin takut mak cam ni tau .. auuuu !!

pas uh aku pun jalan .. sepanjang jalan ke rumah aku tu .. belah kanan penuh dengan kelapa sawit .. lagi pulak dia punya pelepah/daun tu mcam *censored
aku telan air liur banyak-banyak .. aku nampak rumah aku .. dah makin dekat la kan ..dah nak sampai ..
pas tu aku baru teringat .. bulan-bulan puasa mana ada 
hantu + jin + iblis + setan laknatullah.
so dengan spontan nya aku catwalk sampai ke rumah aku ...
sampai je aku terus jerit MAKK !!! MAKK !!!
aku buka  pintu .. aku terus capai botol air sejuukk ..


memang aku berpeluh giler.. memang takut gegiler !!

No comments:

PUSH