raya dah habis ? perang mercun pun habis ?



perh .. malam semalam la malam paling best ..
aku dengan abang aku main mercun

gila-gila seyh .. sebab semalam aku pergi rumah mak long aku dekat seremban
balik hari .. sampai malam .. pasang pelita

abang aku ajak aku main mercun .. ayah and akak aku dah tidur ..mak aku je still on..
so abang aku ajak la kan main mercun ..

siap ready semua pelita ..minyak petrol .. lighter .. siap .. terang dah rumah aku ..
tapi malam tu memang meriah giler ..

semua budak kampung main .. jeles la kan aku .. abang aku bakar thunder clap..
bnyak giler .. hampir satu kotak habis ...

lepas dah thunder clap .. mercun merdeka tu pulak ..yang sekaku dejat klcc
selalu orang bakor tu .. berdas-das ..

bunyi tak macam kuat pula kan .. memang riuh giler r .. rumah aku je terang ,.,
yang lain semua dah tidur ..

habis main mercun sampai ke 2 pagi .. still berdam dam dum ..
tak henti-henti ..memang meriah giler ..

nak je aku beli lagi mercun tu .. 

tapi dah lepas tu la yang kast and terakhir .. memang sedih ..
sekarang ni dah senyap jer ..

lagipun aku rasa raya ni dah boring la .. xde mood dah ..
cuma berapa hari je yang best ,,

tak sampai seminggu .. orang pun kurang raya .. sebab busy kerja ..
kerja masa raya ni ,, cuti tak approve ..

kesian...

No comments:

PUSH