Biru kerana Suju


Super Junior merupakan antara kumpulan popular Korea yang mempunyai koreografi tarian paling menarik selain lincah.
SEMUANYA bertukar kebiruan. Begitulah keadaan perkarangan Stadium Putra Bukit Jalil Sabtu lalu yang sejak pukul 4 petang sudah dipenuhi dengan ribuan peminat fanatik kumpulan popular dari Korea Selatan, Super Junior.


Meski kunjungan kali kedua ini hanya dihadiri seramai 9,000 orang, namun konsert yang diberi nama Super Show 3 itu tetap memukau. Buktinya suasana di dalam stadium yang dibuka pukul 4.30 petang rata-ratanya dipenuhi oleh wanita pelbagai peringkat umur terutama remaja.

Bagaikan satu fenomena aneh dirasakan apabila mendengar jeritan peminat-peminat yang tidak semena-
mena bersatu dalam bergema di dalam stadium. Bila diperhatikan, rupa-rupanya ada kelompok peminat menayangkan sepanduk yang tertera nama anggota Suju.

Bagaikan satu ‘permainan’, jika satu kelompok membuka sepanduk berwarna hijau, maka mereka yang lain akan bersorak riang. Ini disusuli dengan satu kelompok lagi membuka banner berwarna putih dengan nama anggota yang berlainan, fenomena yang sama akan diulangi sehingga mereka puas.

Begitulah keadaan yang berlaku sehinggalah lampu stadium dipadamkan tepat pada pukul 6 petang.

Selepas selesai skrin besar di belakang pentas memaparkan sedutan perkenalan, 10 jejaka tampan yang dimaksudkan kemudiannya muncul di pentas bulat yang terletak di tengah-tengah stadium.

Konsert konsep futuristik

Penantian di rasakan berbaloi apabila menyaksikan kemunculan Heechul, Leeteuk, Yesung, Shindong, Sungmin, Eunhyuk, Donghae, Siwon, Ryeowook dan Kyuhyun yang kini sudah berada di depan mata.

Muncul bergaya di pentas berkonsep futuristik itu, kesemua mereka kemudiannya pantas memulakan persembahan menerusi lagu berhantu mereka, Sorry, Sorry secara remix.

Menyajikan persembahan yang cukup bertenaga melalui koreografi tarian yang ternyata cemerlang menjadikan Suju tampak hebat di mata peminat tegarnya.

Persembahan kemudian diteruskan dengan seleksi lagu hits lain termasuk Super Girl, Don’t Don, No Other, Rokukeo, Good Person dan Tok Tok Tok. Selain itu, segmen lagu-lagu sentimental dan romantis turut dinyanyikan secara individual oleh anggota Suju.

Antaranya termasuk dendangan lagu berjudul One Fine Spring Day oleh Ryeowook, Shinbulryojung (Kyuhyun), Looking for the day (Siwon), If You Leave (Sungmin) dan Kiss Goodbye (Leeteuk).

Dalam pada itu, Henry yang muncul dengan mempamerkan bakatnya bermain piano mendapat sorakan gemuruh apabila menampilkan alunan irama lagu Baby nyanyian asal Justin Bieber dalam gaya tersendiri.

Keadaan menjadi hangat apabila dia yang memakai jaket berwarna merah ala Bieber kemudiannya menari agresif sambil mendendangkan lagu tersebut khas buat peminat. Selain itu, persembahan juga turut disajikan secara duet.
Ia dapat disaksikan menerusi persembahan Ryeowook dan Sungmin (Bomnal) serta Eunhyuk dan Donghae (I wanna love you).

Selain itu, Super Show 3 juga merupakan satu platform mudah untuk semua peminat tegar Suju untuk menyaksikan sendiri persembahan sub-kumpulan Super Junior iaitu Super Junior K.R.Y dan Super Junior M. Turut muncul, Super Junior T dan Super Junior H.

Namun, ada sesuatu yang wajar dipuji. Kelincahan mereka di atas dilihat seakan tidak menyusut meski sudah beberapa jam persembahan berlangsung.






sumber>
utusan







No comments:

PUSH